קידוח הכלונסאות
מכונת הקידוח הגיעה לאתר. אני תמיד מוודא שהמכונה תקינה . מה שמאוד הכרחי בהתחשב שהקידוח חייב להיות מדויק ככל האפשר. ולמרות שתהיה השתדלות יהיו סטיות. אני לא רוצה לחשב אילו סטיות יהיו ללא בקרה צמודה צמודה.
א. על מנת שמכונת הקידוח תצליח לקדוח אנכית, ובמקום. כל האמצעים שמאפשרים לה להתכוונן חייבים להיות תקינים. ואלו הם
1. ג'קים בציד המכונה. למעשה מכווננים את המגדל ימינה ושמאלה.
2. יכולת כיוונון המגדל קדימה ואחורה. מה שמאפשר למגדל להתכוונן בדיוק מירבי מעל הסימון של הכלונס. נסיעה קדימה ואחורה עם המשאית בכדי להגיע אל מעל החור לא ממש אפשרית ולא משנה מה אומר הקודח.
3. השלישי די ברור מאליו וזה פילוס המגדל קדימה ואחורה. עם אפשר להעמיד את המגדל אז מן הסתם הוא יכול להתכוונן קדימה ואחורה.
ב. המכונה תקינה? סבבה. יש לתכנן מאיפה מתחילים לקדוח. קודם אם כלונסאות קרובים מדי אחד לשני- קרוב מדי זה פחות משלוש הפעמים הקוטר של הכלונס הגדול . נקדח אחד מהם. ואת השני יום אחרי שניצק את הראשון . כמו כן נתכנן את הקידוח כך שלא נחסום את דרכה של המכונה החוצה.
ג. נבדוק שקוטר המקדח הוא באותו קוטר של הכלונס המתוכנן. אם הוא גדול מדי נשפוך יותר בטון אם הוא קטן הוא פשוט לא יתאים למה שהבניין צריך .
ד. נוודא לפני תחילת הקידוח שהמגדל עומד מעל לסימון ומפולס משני צידיו. הבדיקה חייבת להיות מושלמת על כל שלושת רכיביה פילוס שני צדדים ומעל הסימון בדיוק! אחד מהם לא תקין בודקים את כל השלושה. בדיקת הפילוס תתבצע עם פלס.
ה. הכל טוב? מתחילים בקידוח . זוכרים את העומק שאותו אנו אמורים לקדוח. גובה קרקע + אורך כלונס מתוכנן. אז כשקודחים לא מתפשרים חסרים 10ס"מ? ממשיכים לקדוח תמיד שאורך הקידוח יהיה ארוך יותר ממה שצריך בפועל.
קדחנו הכנסנו רולטקה מבד עם משקולת בקצה. מדדנו? הכל טוב? יופי.. מכניסים את הכלוב פנימה. את שומרי המרחק לכלוב אנו מצמידים לכלוב תוך הכנסתו פנימה לבור. במטר הראשון 4 שומרי מרחק בהיקף הכלוב כל ארבע מטר עוד ארבעה ובמטר האחרון עוד ארבעה. להקפיד. זה מה שיבטיח כיסוי בטון נאות לכלוב.
ו. הכלוב בפנים מוודאים שהוא בגובה הנכון על פי הנתונים שהכנו. רצוי 10 ס"מ גבוה יותר שכן המשקל של הכלוב "יסחוב" אותו מטה. תולים את הכלוב על שני צינורות ברזל או קרשים חזקים תלוי במשקל הכלוב. שתי קשירות לכל כלוב. קורה שהקשירה נקרעת . במקרה כזה אנו עם כלוב קבור שקשה מאוד אם בכלל אפשרי להוציאו. את הקשירות ממקמים כך שלא יפריעו לכל האבטחות . שלפחות ציר אחד של המודד יהיה פנוי מהקרשים או הצינורות שאליהם קשורים הכלונסאות. את הכלוב ממקמים במרכז הקדח. גם אם הייתה סטייה, לדעתי שלמות הכלוב וכיסוי בטון טוב לברזל, יותר חשוב. ממקרה בו אולי נצטרך להוסיף קורה.
ממשיכים לקדוח את הכלונסאות שתוכננו לאותו היום.
ז. יציקת הכלונסאות שנקדחו חייבת להתבצע ביום בו נקדחו. אסור להתפשר על נושא על זה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה