לאחר סיום העבודה על הכלונסאות
חופרים מסביב לכלונסאות אם יש לנו ראשי כלונס. אם לא חופרים לקורות יסוד, ולמה שמתחתיהם.
מגלים את כל הכלונסאות, מנקים ומסתתים אותם לצורך הבדיקה הסונית.
נתחיל לעבוד על ראשי כלונס או הקורות לאחר שקיבלנו תשובה חיובית מהקונסטרוקטור באשר לרציפות הכלונסאות. ולאחר שהוא עבר על ה- AS-MADE ואישר את המשך העבודה.
ראשי כלונס
החפירה מסביב לכלונסאות צריכה להיות מספיק רחבה ועמוקה על מנת שאפשר יהיה לעבוד על ראשי הכלונס ושנוכל לעשות אותם בגובה הנכון. מסביב לכל בור נייצר מסגרת מעץ עליה ניתן יהיה לסמן את מרכזי הראש כלונס לשני כיוונים. הברזל ייקשר על פי הצירים שסומנו ולאחר מכן נוכל לטפסן את הראשי כלונס. בזמן היציקה יש להקפיד על ויברציה לבטון (כלל זה תקף לכל יציקות הבטון)
קורות יסוד
מתחילים בקווי הבניין שהמודד סימן לנו על מסגרות העץ , עוד כשהוא סימן את הכלונסאות, מותחים חוטים לשני נקודת של כל קו בניין . סה"כ ארבעה קווים . ובודקים שהמרחקים של הקווים האלכסוניים שווים.
לאחר שוידאנו שהמבנה לא "מסובב". אפשר להתחיל בעבודת הטפסנות.
מתחילים בטפסה ההיקפית של המבנה, לפי קווי הבניין של המבנה.הטפסה תהיה בגובה רצפת הבטון, אח"כ נעבוד על הטפסות הפנימיות כשאת מיקומם קובעים מהטפסה ההיקפית (זו שלפי קווי הבניין). ואלו יהיו בגובה תחתית רצפה.
תמיכת צד אחד של הקורה עם אלכסונים אסור שתהיה לכל אלכסון בנפרד. חייב שכל האלכסונים יהיו קשורים לאותו אלמנט חיזוק, ושאלמנט החיזוק יהיה רציף לכל אורך הקורה הנתמכת. קשירה של כל תמיכה בנפרד תמיד גורמת לכשל.
אם יש לנו קל קר מתחת לקורות מתאימים את גובה הקרקע לתחתית הקל קר. ודואגים שהקל קר יהיה כנגד טפסות שתמנע את הישברות הקל קר תוך כדי היציקה.
מניחים את הקל קר,
לאחר מכן קושרים את ברזל הקורה. מלבישים שומרי מרחק לפי הדרישה בתכנית.
סוגרים את הטפסות
והקורות מוכנות ליציקה.
ביציקה צריך להקפיד שלא מוסיפים מים ושנותנים ויברציה לבטון.
לאחר שיוצקים מפרקים אך ורק את הטפסות הפנימיות שהיו בגובה תחתית רצפה. הטפסות ההיקיפיות של המבנה נשארות וישמשו אותנו ליציקת הרצפה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה